Η επικούρεια τετραφάρμακος συνταγή…

.…ενάντια στην επιδημική ασθένεια που ονομάζεται ανθρώπινο άγχος

  • δεν μας απειλεί καμιά θεϊκή δύναμη
  • δεν υπάρχει μετά θάνατο ζωή
  • εύκολα αποκτιέται ότι πραγματικά χρειαζόμαστε
  • ό,τι μας κάνει να υποφέρουμε, εύκολα μπορούμε να το υπομένουμε
Advertisements

9 Σχόλια to “Η επικούρεια τετραφάρμακος συνταγή…”

  1. Ο Πρώτος!
    Ο Μεγαλύτερος όλων!
    Ο Φίλτατος Επίκουρος!

  2. Φίλε, σε ανακάλυψα στο μπλογκ του άθεου.

    Πόσο δίκιο έχεις! Πόσο αδικήθηκε ο επικουρισμός απ τον δογματικό χριστιανισμό ε;

  3. Όταν λέω «δογματικό χριστιανισμό» φυσικά και δεν εννοώ ότι υπάρχει και μη δογματικό μέρος αυτού, απλά είναι μία θρησκεία δογματικότατη.

    Προς αποφυγην πάσας παρερμηνείας…

  4. To blog της εβδομάδας:
    Τετραφάρμακος είναι η Επικούρεια συνταγή για την ευτυχία της ζωής
    «Ο Θεός δεν είναι επίφοβος, ο θάνατος δεν προκαλεί ανησυχία, το Καλό κερδίζεται εύκολα και το κακό αντέχεται εύκολα»

  5. Η σκληρή και δύσκολη εποχή, που ζούμε, μας αναγκάζει να χρησιμοποιούμε την επικούρεια συνταγή, για την καταπολέμηση του καθημερινού άγχους, που τόσες ασθένειες ψυχοσωματικής αιτιολογίας προκαλεί, αλλά για σκέψου ένας άνθρωπος χωρίς άγχος μπορεί είναι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος;
    Ναι
    όταν αναλύσει κάποιος τη ρήση του Επίκουρου:
    Δώστε μου ψωμί και νερό και μπορώ να συναγωνιστώ τον Δία σε ευτυχία»
    Και το κινέζικο γνωμικό:
    «Δεν υπάρχουνε κακές στιγμές. Υπάρχουν όμορφες καλές στιγμές και άσχημες καλές στιγμές,»
    όπου θα μπορούσαμε να προσθέσουμε:
    «όλες οι στιγμές είναι για να μαθαίνουμε»
    τότε θα καταλάβει, ότι η γνώση οδηγεί στην ευτυχία.

    Εδώ θα μου επιτρέψεις μια επισήμανση, η ακριβής διατύπωση της συνταγής αφήνει περισσότερες δυνατότητες ερμηνείας.

  6. Ο Επίκουρος υπήρξε ο μεγαλύτερος Έλληνας φιλόσοφος. Οι χριστιανοί καταστρέφοντας το έργο του απέδειξαν το πόσο λίγοι και μικροί είναι απέναντί του.

  7. Αγαπητέ (ή) dyer
    Μην υπερβάλουμε, ο Επίκουρος είναι πράγματι ένας από τους μεγάλους Ελληνες φιλοσόφους, όμως υπήρχαν και άλλοι.
    Είναι πολλοί οι φιλόσοφοι που οι χριστιανοί κατέστρεψαν το έργο τους, …
    • είτε παραμορφώνοντας την εικόνα που αυτοί ήθελαν να παρουσιάσουν (π.χ. Πυθαγόρας Παρμενίδης),
    • είτε καταστρέφοντας το συγγραφικό τους έργο (π.χ. βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειας),
    • είτε ως μεταφραστές προσθέτοντας δικές τους τοποθετήσεις (π.χ. μεταφραστές μοναχοί -και όχι μόνο- του μεσαίωνα),
    • είτε δυσφημίζοντας τους (π.χ. Ιουλιανός “ο παραβάτης”),
    • είτε χρησιμοποιώντας αποσπάσματα από μνημειώδη έργα, μόνο για την εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας χωρίς ανάλυση του συνολικού κειμένου (π.χ. έργα του Πλάτωνα – Σωκράτη στους μαθητές των γυμνασίων – λυκείων σήμερα).
    Ένα είναι το ευχάριστο, το άνοιγμα της αγοράς (με την αρχική έννοια της λέξης) του διαδικτύου, θα μας βοηθήσει, να τους μελετήσουμε καλλίτερα και να γίνουμε μέτοχοι της ελληνικής παιδείας.

  8. Αν δεν κάνω λάθος… κάνεις ένα λάθος γράφοντας: «είτε καταστρέφοντας το συγγραφικό τους έργο (π.χ. βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειας)».

    Γιατί όλοι ξέρουν ότι η Βιβλιοθήκη της αλεξάνδρειας κατραστράφηκε από άλλους, σε άλλη εποχή:

    «O Ιωάννης Φιλόπονος, περίφημος βιβλιόφιλος, εξαιτίας της εύνοιας που απολάμβανε από τον κατακτητή Αμρ ελ Ας, πέτυχε να του δοθούν όλα τα βιβλία της πόλης. Έδειξε τόσο μεγάλη χαρά και επαίνεσε τόσο την αξία των παπύρων, ώστε ο Αμρ ζήτησε και τη γνώμη του χαλίφη Ομάρ. «Αν περιέχουν αυτά τα χειρόγραφα ό,τι και το Κοράνιο είναι περιττά. Αν περιέχουν πράγματα αντίθετα, τότε είναι επιζήμια», του απάντησε εκείνος. Διατάχθηκε, λοιπόν, να ριχτούν στην πυρά ως καύσιμη ύλη για τα τετρακόσια λουτρά της πόλης. To γεγονός επαναλαμβάνει μετά από μισό αιώνα περίπου ο Αμπντούλ Λατίφ, αργότερα ο Ιμπν αλ Κίφτι, ο Αμπούλ Φέντα κ.α.»

  9. Αγαπητέ
    «Το 391 μ.Χ την εποχή του αυτοκράτορα Θεοδόσιου του Α’ ένα μεγάλο τμήμα της βιβλιοθήκης καταστράφηκε από φανατικούς χριστιανούς.»
    http://www.booksinfo.gr/bookinfo/libraries/BibliothecaAlexandrina/history.html
    Αυτοί που αναφέρεις, απλά συνέχισαν το έργο, που άρχισαν ο Θεοδόσιος και η παρέα του.
    Αλλωστε δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι μιλάμε για όψεις ενός τρίμορφου «δογματικού» νομίσματος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: